divendres, 27 de maig de 2011

DIMARTS 31 MAIG_Samarretes grogues al carrer, Sortim de la porta de les Escoles i tots ens ajuntem a la Pl. de Vila


El proper Dimarts que serà l'últim "dimarts groc" de jornada complerta i els alumnes acabin a les 17.00h, volem aprofitar per fer un apleg, important i que totes les escoles grogues, baixin a la plaça de la Vila.

Amb els següents objectius: 
  • Celebrar tots junts aquest Dimarts Groc, unint les forces de totes les escoles que durant el curs han participat d'aquesta iniciativa.
  • Recollir l'oferiment que ens han fet la gent acampada a la pl. de Vila, per tal de realitzar una assemblea sobre Educació.
  • Demanar la continuïtat de la sisena hora. I que aquesta sigui objecte de debat durant el proper curs.

12 comentaris:

  1. Seria interessant saber si tots els claustres dels centres públics de Badalona secunden la sisena hora. Ha sortit una corrent de moviment entorn la jornada intensiva i fora bo saber com estan les coses per aquí. En general és un debat que caldria fer-ho amb calma i aprofitar tot el curs que ve per a fer-ho i donar-li força i moviment ja que existeix la possibilitat de demanar una jornada intensiva amb sisena hora!

    Carles

    ResponSuprimeix
  2. No barregem temes laborals amb temes que tenen a veure allò que retalla a l'ensenyament públic i no a la concertada... Retallar la sisena hora amb raons "organitzatives" quan a la concertada no la treu té a veure amb un model d'escola pública paupèrrima i susbsidiària que propugna CiU... Per tant, si hem d'anar junts hem de procurar escola pública de qualitat, recursos per l'escola pública, no retallades en plantilles (treure la sisena suppsa pèrdre 2.800 mestres!!!!)... I si hi ha centres on la sisena NO ha funcionat, que s'ho facin mirar... A la concertda sembla que no hi ha problemes, i a d'altres públiques ha funcionat molt bé, malgrat va ser una imposició...

    Perquè si no funciona l'anglès, què fem? treiem l'anglès de l'escola?... Si no funcionen les mates, treiem les mates de l'escola?... O mirem què cal fer perquè funcioni...

    Tot i això, estioc d'acord en avançar en models de conciliació familiar, laboral i escolar... Però això no té res a veure amb la sisena... CiU en 23 anys de GOVERN no va fer res per la jornada intensiva... què estem fent arta barrejant supressions de la sisena amb jornada intensiva...? SEMBLA UNA CORTINA DE FUM DE LA PRÒPIA ADMINISTRACIÓ...

    CiU NO avançarà a la jornada intensiva com no ho va fer en els 23 anys... I si ho fa, que ho faci a totes les escoles, també a la concertada...

    I si les escoles hem d'avançar a la jornada intensiva, ha de ser de la mà pares,mares i mestres... TOTS JUNTS!

    Maria

    ResponSuprimeix
  3. Molt bé Maria! Aquest és el debat que cal i no hem de tenir por en fer-ho i en discutir!!!

    1r punt: La sisena hora no té res a veure amb temes laborals, bé, si en el moment que van 3.000 companys al carrer. Perquè no es demana això i si la sisena??? De fet aquest 3.000 mestres de més són absolutament necessaris amb o sense sisena hora!!!! Què no ens enganyin!!!!

    Carles

    ResponSuprimeix
  4. 2n punt: una escola pública de qualitat no té res a veure amb una comparació amb la concertada. Si tu vols comparar pública amb concertada només per qüestions horàries crec que estàs simplificant el problema. La dicotomia pública-privada va molt més enllà de qüestions d'horari! És un tema molt més profund!!!! Parlem d'escola concertada quan, en realitat, hauríem de parlar d'empresa privada. La comparació no té cap sentit. L'escola pública ha de ser de qualitat per si mateixa i basada en criteris absolutament pedagògics!!!!!

    ResponSuprimeix
  5. 3r punt: parlar de responsabilitat política d'un únic partit polític torna a simplificar la discussió i el tema. Després de 4 anys de lluites i vagues per part del professorat i la comunitat educativa fins al punt de proposar un NO colònies és un anàlisi parcial de la realitat.

    ResponSuprimeix
  6. 5è punt: respecte als criteris pedagògics, que no apareixen en lloc, cal fer una reflexió sobre la necessitat de professionals (mestres i no mestres), les ràtios, el calendari, les vacances, la càrrega lectiva, el rendiment acadèmic, les temperatures, la conciliació familiar i laboral, la possibilitat d'encaixar currículum i lleure i molts altres temes que tenen a veure amb la confecció d'un horari escolar a nivell de Catalunya. Sembla que ens faci por parlar de tot això per tal de tenir un horari pedagògicament coherent!!

    ResponSuprimeix
  7. 6è punt: parlar de CIU ens porta irremediablement a parlar d'altres partits i, en definitiva, de la visió de l'educació que tenen les classes dominants en una societat que funciona segons un mercat econòmic ja global. És un tema molt interessant sobre el que cal parlar.

    ResponSuprimeix
  8. Avançar junts vol dir discutir junts, arribar al consens junts, formar-nos junts, reflexionar junts, acceptar positivament diferents perspectives junts, en definitiva, crear un procés de construcció d'un sistema educatiu de qualitat junts.
    Insisteixo:

    "En general és un debat que caldria fer-ho amb calma i aprofitar tot el curs que ve per a fer-ho i donar-li força i moviment..."

    ResponSuprimeix
  9. Utilitzareu el groc però NO en el meu nom! Per un debat col.lectiu entorn els horaris escolars! Prou d'interessos particulars i associatius!!!

    ResponSuprimeix
  10. Us proposo la lectura d'aquest ARTICLE en el que es planteja el tema de la sisena hora:

    La supressió de la 6ª hora: precipitada? o necessària?

    http://www.joanteixido.org/doc/sisenahora/supressio.pdf

    Article on es valora la proposta de supressió de la sisena hora a primària i s'analitzen algunes repercussions que es derivaran dels canvis proposats


    Autor: Jona Teixidor... http://www.joanteixido.org/cat/sisenahora.php

    Judit

    ResponSuprimeix
  11. És un bon punt de partida, qüestionable de cap a peus, però un bon punt de partida.
    Jo proposo altres perspectives i la voluntat d'encetar aquest interessant i intens debat!!
    http://es.scribd.com/doc/56188693/debat-sisena

    David

    ResponSuprimeix
  12. Estareu d'acord que als pares de les escoles públiques ens porten atabala.lats "ara cap aquí , ara cap allà" amb una FALTA DE RESPECTE fantàstica !!!!!
    Marta

    ResponSuprimeix