[Descarregar.PDF]
La qualitat de l’educació té a veure amb molts factors: la qualitat de l’edifici, la preparació dels mestres, la metodologia de treball, la utilitat dels aprenentatges, l’atenció a l’alumnat,... i tots ells s’unifiquen per aconseguir que els nens i les nenes puguin desenvolupar les seves capacitats i habilitats en un entorn que els faci créixer en confiança i potencïi la seva autonomia personal per poder utilitzar allò que han aprés per a resoldre situacions que se’ls presentaran al llarg de la seva vida personal i laboral.
Reduir el nombre d’alumnes per aula utilitzant la planificació i la matriculació és una oportunitat per a millorar la qualitat de l’educació pública i, per tant, el futur de molts infants i joves que no es pot desaprofitar. |
La qualitat de l’educació té a veure amb molts factors: la qualitat de l’edifici, la preparació dels mestres, la metodologia de treball, la utilitat dels aprenentatges, l’atenció a l’alumnat,... i tots ells s’unifiquen per aconseguir que els nens i les nenes puguin desenvolupar les seves capacitats i habilitats en un entorn que els faci créixer en confiança i potencïi la seva autonomia personal per poder utilitzar allò que han aprés per a resoldre situacions que se’ls presentaran al llarg de la seva vida personal i laboral.
L’escola,
com agent educatiu, ha de ser compensadora de desigualtats. La igualtat d’oportunitats
no és un fet biològic, depèn de l’entorn social i familiar en que es
desenvolupa l’infant. No tots tenen accés als mateixos recursos, a les mateixes
experiències, ni a les mateixes vivències.
És per això que l’educació esdevé un dret i té la responsabilitat d’oferir a tots i
a cadascun dels alumnes allò que necessiten per a integrar-se i desenvolupar-se
en una societat plural i democràtica.
Les
decisions polítiques que, amb l’excusa de la crisi, estan prenent els governs actuals
van en sentit contrari. Una prova de tot això són les darreres lleis aprovades
a Catalunya, la LEC, i a Espanya, la LOMCE, que acompanyades de les retallades
imposades a l’educació pública han
retallat oportunitats als infants i joves més desafavorits cultural, econòmic i
socialment. Els han retallat el futur.
Les darreres normatives han profunditzat la
segregació de l’alumnat en un sistema
que ja segrega segons la capacitat econòmica de les famílies perquè manté
una doble xarxa mantinguda amb fons públics, l’escola pública i l’escola
privada concertada. Un sistema que paga amb diner públic centres que en el seu
ideari fan una opció religiosa concreta. Un sistema que subvenciona centres que
segreguen alumnes per sexe. Un sistema que possibilita la segregació cultural.
A aquest sistema educatiu profundament
segmentat s’hi han afegit, en els darrers anys, unes aules massificades, una
disminució del nombre de mestres i una reducció de serveis educatius a l’escola
pública, que suposa caminar endarrere,
tornar a temps passats en que no es tenia present, o no es podia tenir present,
la diversitat de l’aula.
Si hi ha menys nenes i nens per a escolaritzar
el govern pot fer dues coses: mantenir les retallades a les oportunitats dels
infants tancant aules a l’escola pública o disminuir
el nombre d’alumnes per aula per a afavorir la diversitat potenciant les habilitats i capacitats dels
infants i obrint així una porta al seu futur.
Badalona, 11 de maig de 2014
Badalona, 11 de maig de 2014
Directores i directors de les
escoles públiques d'infantil i primària de Badalona
Federació d’associacions de pares i
mares de Badalona (FAMPAS Badalona)
Badalona es mou
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada